Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

ΣΤΙΣ 20 ΜΑΡΤΙΟΥ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΕ ΚΛΕΙΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΑΠΟ 1Ο.30-13.00


ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

ΘΕΜΑ:  «Έκλειψη ηλίου 20ης Μαρτίου 2015»

 Σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015, η Σελήνη θα περάσει ακριβώς ανάμεσα στη Γη και τον Ήλιο, προκαλώντας το γνωστό φαινόμενο της έκλειψης Ηλίου.
 Η έκλειψη θα είναι ορατή τόσο από την Αθήνα όσο και από ολόκληρη την Ελλάδα, αλλά εξαιτίας της θέσεώς μας στη Γη, ένα μόνο μέρος του ηλιακού δίσκου θα καλυφθεί από τη Σελήνη κι έτσι η έκλειψη θα είναι μερική.
 Το φαινόμενο θα λάβει χώρα για χρονικό διάστημα περίπου 2 ωρών και συγκεκριμένα από 10.39 πμ έως 12.49 μμ, με το μέγιστο της έκλειψης να συμβαίνει στις 11.43 πμ, οπότε και σχεδόν το 31% του ηλιακού δίσκου θα καλυφθεί από τη Σελήνη.

 Λόγω των σοβαρών βλαβών που μπορεί να προκληθούν στον αμφιβληστροειδή χιτώνα του οφθαλμού  εξαιτίας της υπέρυθρης ηλιακής ακτινοβολίας, οι διευθυντές και εκπαιδευτικοί όλων των σχολικών μονάδων παρακαλούνται όπως αναπροσαρμόσουν το ωρολόγιο πρόγραμμα της 20ης Μαρτίου, προκειμένου όλοι οι μαθητές/μαθήτριες να παραμείνουν σε κλειστούς χώρους καθ’ όλη τη διάρκεια της έκλειψης (10.30-13.00). Κατά το ανωτέρω διάστημα είναι δυνατόν στις σχολικές μονάδες της χώρας να πραγματοποιηθούν δράσεις σχετικές με το φαινόμενο της ηλιακής έκλειψης.

 Επιπροσθέτως, σας ενημερώνουμε ότι το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών θα εκπέμπει ζωντανά από τις εγκαταστάσεις του στην Πεντέλη τη μερική έκλειψη Ηλίου στη διαδικτυακή διεύθυνση www.noa.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=679:20-2015&catid=91:solar-eclipse-2015&Itemid=428&lang=el,
 ώστε κάθε ενδιαφερόμενο σχολείο να μπορεί να την παρακολουθήσει. Θα υπάρχει βίντεο της εικόνας του Ήλιου από ειδικό τηλεσκόπιο, που θα τον παρατηρεί μέσα από ένα ειδικό φίλτρο.
 Τέλος, όλες οι προγραμματισμένες μετακινήσεις/διδακτικές επισκέψεις των σχολικών μονάδων της χώρας  για την 20η Μαρτίου 2015 δύνανται να πραγματοποιηθούν με ευθύνη του Διευθυντή και του διδακτικού προσωπικού, οι δε περίπατοι χωρίς χρήση μεταφορικού μέσου, για τη Β/θμια Εκπ/ση, αναστέλλονται.



ΠΗΓΗ...http://xenesglosses.eu/


"ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Η ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΟΣ" - ΑΠΟΦΑΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ Α΄ΕΛΜΕ ΠΕΛΛΑΣ



ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Η ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΟΣ
Τα φαινόμενα εκφοβισμού (σχολικού ή όχι), είναι μία καθαρή έκφραση Ρατσισμού καi o Ρατσισμός εμπεριέχει πάντα βία, ψυχολογική ή σωματική.
 ΥΠΕΡΕΚΘΕΣΗ ΣΕ ΣΚΗΝΕΣ ΒΙΑΣ βιώνουν τα παιδιά στην Ελλάδα (και όχι μόνο) και μάλιστα από νηπιακή ηλικία…
Ας σκεφτούμε μόνο τα videogames απίστευτης νοσηρότητας με τα οποία μεγαλώνουν τα νήπια, αργότερα σαν παιδιά, τον καθημερινό καταιγισμό από ταινίες «δράσης» σε ζώνες υψηλής τηλεθέασης και σίγουρα τις πιθανές σκηνές οικογενειακής βίας σε μια ταλαιπωρημένη από την κρίση μέση ελληνική οικογένεια που πολλαπλασιάζονται μέσα από την καθημερινή πίεση.
Και η βία γεννάει βία…

Ο μοναδικός ίσως όχι, αλλά σίγουρα ο σημαντικότερος κοινωνικός χώρος και θεσμός που μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά μας να απεγκλωβιστούν από τον φαύλο κύκλο του θύματος-θύτη σε φαινόμενα ρατσισμού και βίας είναι ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Μόνο μέσα από σωστά οργανωμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, σε όλο το φάσμα Α’/βάθμιας και Β’/βάθμιας Εκπαίδευσης, σε μακρόχρονο ορίζοντα μπορούμε να ελπίζουμε σε κάποια αποτελέσματα.

Το «Παρατηρητήριο της βίας», μέσω του ΕΣΠΑ, που πρότεινε το προηγούμενο Υπουργείο έχει αποτύχει. Περιορίστηκε σε εκδηλώσεις κεντρικού σχεδιασμού που αφορούσαν διευθυντές σχολείων. Οι 2 υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί που ορίστηκαν για το Παρατηρητήριο της βίας σε κάθε σχολείο δεν πήραν καμία εξειδικευμένη επιμόρφωση και συνήθως δεν κατόρθωσαν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των παιδιών, γιατί το θέμα δεν είναι και τόσο απλό. Οι παρεμβάσεις που έγιναν σε κάθε σχολείο, αν και εφόσον πραγματοποιήθηκαν, σχεδιάστηκαν από εκπαιδευτικούς χωρίς σχετική εμπειρία και ήταν αποσπασματικές.

ΤΟ ΘΕΜΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΟΒΑΡΟ!

Παραθέτουμε μερικές προτάσεις, από την εμπειρία μας ως εκπαιδευτικοί, για εκπαιδευτικές δράσεις που μπορούν πιθανά να βοηθήσουν:

Οι δράσεις πρέπει να είναι σχεδιασμένες από ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΥΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥΣ και να έχουν ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα που απευθύνονται.

Οι δράσεις πρέπει να είναι σχεδιασμένες για  μικρές ομάδες παιδιών το πολύ σε επίπεδο τμήματος.

Οι κεντρικές εκδηλώσεις του τύπου μιας ομιλίας σε επίπεδο σχολείου δεν είναι αποτελεσματικές, οι δράσεις πρέπει να είναι συμμετοχικές.

Δεν γίνεται να έχουμε αποτέλεσμα όταν όλα γίνουν μια φορά.  Οι δράσεις πρέπει να επαναλαμβάνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, για τα καινούργια παιδιά κάθε χρονιάς και να εμπλουτίζονται συνέχεια με νέο περιεχόμενο.

Να εξοπλισθούν τα σχολεία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, γιατί κανένας εκπαιδευτικός, όσο και να επιμορφωθεί δεν μπορεί να καλύψει αυτή την ανάγκη.


Σε κάθε σχολείο, σε εμφανές σημείο να υπάρχουν τα τηλέφωνα των επίσημων φορέων που μπορούν να απευθυνθούν ΑΝΩΝΥΜΑ τα παιδιά, σε περίπτωση που αντιμετωπίζουν πρόβλημα.

Η συχνή επιμόρφωση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών αλλά και όλης της σχολικής κοινότητας (σχολικοί φύλακες, καθαρίστριες, κυλικείο) σε θέματα τόσο διακριτικού εντοπισμού, όσο αντιμετώπισης φαινομένων ρατσισμού και εκφοβισμού στη σχολική καθημερινότητα.
Η ενημέρωση και ενεργητική  στήριξη των γονέων και κηδεμόνων απο ειδικούς ψυχολόγους στην αντιμετώπιση του φαινομένου της σχολικής,ενδοοικογενειακής και οποιασδήποτε άλλης μορφής  βίας.

Προτεραιότητα για όλους μας, δεν πρέπει να είναι  η βαθμοθηρία,αλλά η Παιδική Ψυχή!

Αν δεν αναλάβουν αυτόν τον ρόλο τα σχολεία ποιός άλλος φορέα της πολιτείας μπορεί να το κάνει;
Ποιος μπορεί να βοηθήσει τις νέες γενιές να καλλιεργήσουν τον ανθρωπισμό, τον σεβασμό στην διαφορετικότητα, την αλληλεγγύη και την συλλογικότητα ανάμεσα στους ανθρώπους, αν όχι το σχολείο;

Για το Δ.Σ. της Α΄ΕΛΜΕ ΠΕΛΛΑΣ




Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                      Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΔΟΥΛΓΕΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ                                ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΕΞΑΤΑΞΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΙΔΑΙΑΣ - ΤΟΥ ΤΡΥΦΩΝΑ ΟΥΡΔΑ






«Αφιερωμένο σε όλους τους συμμαθητές μου στο Γυμνάσιο, αλλά και σε όλους τους κκ καθηγητές μας, που ποτέ μέχρι σήμερα δεν τους ξέχασα, γιατί ήταν αληθινοί δάσκαλοι…»

Γράφει ο Τρύφων Ούρδας.

- Άντε βρε παιδί μου, ακούω πρωί-πρωί την μάνα μου να φωνάζει. Δεν θα πας στο Γυμνάσιο; Πέρασε η ώρα!
Και εγώ που κοιμόμουνα του «καλού καιρού», στον επάνω όροφο του σπιτιού, όχι μόνο έκανα πως δεν άκουσα, αλλά γύρισα και από την άλλη μεριά, παίρνοντας φόρα για καινούρια όνειρα και ραχάτια. Τι γλυκός ο ύπνος το πρωί και μάλιστα όταν είσαι παιδί του Γυμνασίου..!
Όμως κάποτε έπρεπε να σηκωθώ. Και ώσπου να πιω το γάλα ή να φάω κανά «χασομέρι» τραχανά και με τα ποδαράκια να φθάσω με τα’ άλλα παιδιά, από τη Δωροθέα στην Αριδαία, σίγουρα θα μ’ έπαιρνε ώρα. Μάλιστα υπήρχε περίπτωση και να αργήσω στην πρώτη ώρα του μαθήματος! Και αν συμβεί αυτό, άντε να αντιμετωπίσεις τον Γυμνασιάρχη! Ευτυχώς όμως, που όλα έγιναν στον απαραίτητο χρόνο και έτσι, μαζί με τους άλλους συμμαθητές μου, ήμουνα και εγώ παρών, στο πρώτο της ημέρας ψυχρό χτύπημα του κουδουνιού, από τον επιστάτη τον κύριο Γιάννη τον Σβάρνα.
Με το χτύπημα λοιπόν, όλοι τρέξαμε να μπούμε στις γραμμές. Σύνταξη «απαξάπαντες», μπροστά στην είσοδο με τη σειρά των τάξεων. Στα δεξιά η πρώτη, που ήμουνα και εγώ, αριστερά απ’ αυτή η Δευτέρα και… τέρμα αριστερά η έκτη. Στον εξώστη όλοι οι καθηγητές, αγουροξυπνημένοι, με πρησμένα τα μάτια, συναγωνίζονται στις φωνές τον Γυμνασιάρχη κ.Χαλδαιόπουλο, με το μικρόφωνο στα χέρια να ωρύεται, επειδή βλέπει από την κεντρική πόρτα της αυλής, να έρχονται ακόμα μαθητές. Χαρακτηριστικές έως και βαρετές σ’ αυτήν την περίπτωση, οι παραινέσεις του με τον βοηθό του τον κ.Ρασιδάκη.
-Όταν κρούη ο κώδων, εν ριπή οφθαλμού, σύνταξις άπαντες εις τας γραμμάς.
Και φυσικά, στην προσπάθεια συνετισμού των «απειθαρχούντων», το εκτελεστικό όργανο του Γυμνασιάρχη, ο γυμναστής ο κ.Σιδηρόπουλος. Φορώντας την αθλητική φόρμα και με τη σφυρίχτρα στο χέρι, καθώς και με τα πράσινα γυαλιά ηλίου στα μάτια, ας είναι και συννεφιά, περιέρχεται τις γραμμές και «ουαί και αλλοίμονο» στους αργοπορημένους αλλά και σ’ εκείνους που δεν απλώνουν καλά τα χέρια στη στοίχιση ή δεν βγάζουν καλά το πόδι τους μπροστά στην ανάπαυση ή τέλος πάντων δεν κάθονται ακίνητοι στην προσοχή. Το κορδόνι που είναι δεμένη η σφυρίχτρα, «σφυρίζει» δίπλα τους, όταν χάνει τον στόχο του. Δεν το συζητώ όμως όταν τον βρίσκει..!
Τελικά και οι πιο αργοπορημένοι από τους μαθητές, παίρνουν τη θέση τους στις γραμμές. Από εδώ και πέρα, σε όλες τις τάξεις, επικρατεί «άκρα του τάφου σιωπή», προκειμένου να ακουστεί η πρωινή προσευχή και ύστερα, καπάκι, να γίνει η έπαρση της σημαίας, που είναι στο μπαλκόνι του Γυμνασίου, ακριβώς πάνω από τη θέση, που βρίσκεται ο Γυμνασιάρχης με το επιτελείο του.
Το έργο αυτό, αναλαμβάνουν οι καλλίφωνες μαθήτριες της έκτης. Πρώτα λένε το «Συ που κόσμο κυβερνάς και ζωή παντού σκορπάς…» και ύστερα το «Λευκή σαν όνειρο γαλάζια ωραία…» Και οι δύο ύμνοι, τραβούν την προσοχή όλων των περαστικών, στους δρόμους δίπλα από την αυλή του Γυμνασίου και βέβαια, σηματοδοτούν την αρχή, μιας δύσκολης μέρας για τους μαθητές στις αίθουσες.
Ενώ όλα αυτά τα προκαταρκτικά τελειώνουν και περιμένουμε το σύνθημα για την είσοδο στις τάξεις, ο Γυμνασιάρχης πάλι κάτι έχει να πει. Παίρνει το μικρόφωνο και αρχίζει τις χθεσινές και προχθεσινές παρατηρήσεις και συμβουλές, που φθάνουν πολλές φορές, μέχρι τα όρια της ποινής της «αποβολής».
-Για κοιτάξτε. Παρατηρήθηκε κυκλοφορία μαθητών έξω, μετά τις επτά το απόγευμα. Πολλοί, πάνε στον κινηματογράφο, χωρίς να «συνοδεύονται» από τους κηδεμόνες τους και κάποιοι όταν βλέπουν καθηγητές στον δρόμο, εξαφανίζονται για να μην τους χαιρετήσουν. Επίσης μερικοί και μερικές βρίσκονται «ασυνόδευτοι» στα ζαχαροπλαστεία, πίνουν ποτά και καπνίζουν… Τέλος κάποιοι και κάποιες, βαδίζουν στους δρόμους με εξωσχολικούς και μη, χέρι με χέρι «δίκην» ερωτευμένων ζευγαριών..! Σας τα λέμε όλα αυτά, για να σας προστατέψουμε. Προσέξτε μη βρεθείτε προ εκπλήξεων..! Περάστε τώρα μέσα με απόλυτες γραμμές και οι καθηγητές να δούνε την εμφάνιση των μαθητών και μαθητριών.
Είναι η τελευταία πριν το μάθημα και η πιο δύσκολη στιγμή. Ο έλεγχος στην εμφάνιση. Απαράδεκτοι και γι’ αυτό αύριο πρέπει να παρουσιαστούν με τον κηδεμόνα τους στον Γυμνασιάρχη, όσοι πάνε… σύμφωνα με τη μόδα! Έχουν δηλαδή οι μαθητές υπερβολικά «καμπάνα» παντελόνι και οι μαθήτριες υπερβολικά κοντή «μίνι» ποδιά με λερωμένο τον άσπρο γιακά τους. Ίδια αντιμετώπιση και σε όσους, παρά τις συστάσεις, δεν φέρουν το σήμα του Γυμνασίου δεξιά στο στήθος, που δηλώνει τη μαθητική τους ιδιότητα: «Μικτόν Γυμνάσιον Αριδαίας» με την κουκουβάγια στη μέση, που είναι το πουλί της σοφίας, της θεάς Αθηνάς. Όλοι αυτοί «οι απείθαρχοι», δίνουν τα ονόματά τους στον αρμόδιο καθηγητή. Στις μαθήτριες επιπλέον, η τρίτη κατά σειρά βοηθός Γυμνασιάρχη, η κυρία… «δείνα» μ’ ένα ψαλίδι, ξηλώνει και κατεβάζει τον ποδόγυρο από τις ποδιές, έτσι ώστε σίγουρα την επόμενη μέρα οι μαθήτριες, να έρθουνε με την ποδιά ως το γόνατο.
Και η πρώτη ώρα του μαθήματος φθάνει. Σαν πρώτη ώρα, μέσα στην τάξη, επικρατεί ανησυχία. Πρώτη ώρα μαθηματικά, γεωμετρία, αρχαία, ιστορία, φυσική. Ο καθηγητής βιαστικός, πλησιάζει στην αίθουσα και ο μαθητής, που είναι ο επιμελητής της τάξης, τον περιμένει έξω, κρατώντας τα χερούλια της πόρτας. Λίγο πριν αυτός μπει μέσα στην τάξη, ο επιμελητής φωνάζει «έρχεται» και όταν ο καθηγητής μπαίνει, όλοι σηκώνονται αποδίδοντες τον πρέποντα σεβασμό.
Μετά από μια σύντομη, πνιγμένη στο λαιμό «καλημέρα», ο «σοφός δάσκαλος», ανοίγει την τσάντα και βγάζει τον κατάλογο. Ωχ! Ωχ! Ακούγεται από κάτω και η ατμόσφαιρα ηλεκτρίζεται. Ησυχία και ένταση συγχρόνως. Πίσω από τις πλάτες μαθητών που κάθονται μπροστά, μερικές καρδιές αρχίζουν να χτυπάνε δυνατά. Μαζί γίνονται δεήσεις και τάματα, συνοδεία βιαστικών σταυρών. Όπως και να το κάνουμε, κάποιοι δεν διάβασαν! Γι’ αυτό τώρα, πρέπει να τους βοηθήσει ο Ύψιστος, να μην σηκωθούν για μάθημα, «αδιάβαστοι όντες»! «Εν τέλει», φωνάζονται τα ονόματα και οι άτυχοι αδιάβαστοι, σηκώνονται στον πίνακα, να πουν «απ’έξω» το μάθημα, δίπλα στους «εξπέρ» τυχερούς διαβασμένους. Ο κατάλογος κλείνει και τα «κομπρεσέρ» σταματάνε να φορτσάρουν μέσα στα ραγισμένα στήθη. Οι πιέσεις επανέρχονται στα φυσιολογικά επίπεδα και τα χαμόγελα ανθίζουν στα φοβισμένα πρόσωπα. Ωστόσο, κάπου-κάπου ακούγεται πάλι κάποιο ξεφούσκωμα, συνοδευόμενο με ένα ψιθυριστό «Ευχαριστώ Θεέ μου». Όσοι σηκώθηκαν και είπαν «νεράκι» το μάθημα, πήραν πάνω από τη βάση, όσοι όμως δεν άνοιξαν να δουν, έστω και τη σελίδα του στο βιβλίο, πήραν μονάδα, άντε και κανένα πέντε στην περίπτωση που ο καθηγητής είναι χουβαρδάς. Ιδιαίτερα, στο μάθημα των μαθηματικών και της άλγεβρας, ο καθηγητής θέλοντας να διασκεδάσει την κατάσταση, για όσους πήραν μικρό βαθμό, τους είπε:
-Βρε μπαρτσέτια, αυτήν την άσκηση, μπορούσε να την λύσει και η γιαγιά μου η Ασπασία…
Εδώ, τελειώνει η «ιερά εξέταση» και αρχίζει η παράδοση. Όλοι είναι συγκεντρωμένοι ν’ ακούσουν τον καθηγητή στον μονόλογό του. Όσο μιλάει, απαγορεύεται κάθε διακοπή για ερώτηση. Ερωτήσεις, επιτρέπονται μόνο στο τέλος, πέντε λεπτά πριν χτυπήσει το κουδούνι για διάλειμμα. Παρά τις προσπάθειες του όμως, να εμπεδώσει το μάθημα στην παράδοση, δεν το πετυχαίνει. Στα τελευταία θρανία η «ορατότητα, είναι μηδενική». Ο μονόλογος, εκεί στο βάθος της αίθουσας έρχεται στ’ αυτιά σαν νανούρισμα και η υπνηλία κάνει σχεδόν όλους στο τούνελ να χασμουριούνται σαν κροκόδειλοι στο βάλτο. Αλλά να! Τι χαρά! Το κουδούνι για διάλειμμα. Πάμε αμέσως να φάμε κανά-σάντουϊτς, από το κυλικείο του κυρ Γιάννη του επιστάτη και άσε τις ερωτήσεις και απορίες της παράδοσης. Αυτήν την ώρα προέχει η υλική τροφή;
Όσοι έχουν ένα δίδραχμο, απολαμβάνουν τώρα με ευχαρίστηση, ένα από τα καλοφτιαγμένα σάντουϊτς του επιστάτη. Η κυρά Κούλα η γυναίκα του, δεν προλαβαίνει να δίνει. Νοστιμότατα! Όσοι έχουν λιγότερα χρήματα, τρώνε μια ζεστή τυρόπιτα, που αγοράζουν από τους δύο τυροπιτάδες, έξω στα κάγκελα.
-«Έλα ζεστά» φωνάζουν και στη θέα τους, τρέχουν τα σάλια των πεινασμένων συμμαθητών μας.
Και οι της τρίτης κατηγορίας, με ακόμα λιγότερα χρήματα, παίρνουν ένα τραγανό κουλουράκι από τον κουλουρτζή, που στέκεται γελαστός στην είσοδο του προαυλίου, φορώντας την άσπρη ποδίτσα του στη μέση. Τέλος, υπάρχουν και οι μαθητές της τελευταίας κατηγορίας. Αυτοί δεν τρώνε. Επαναλαμβάνουν μονάχα από μέσα τους, το «δει δη χρημάτων…» και δεν παίρνουν τίποτα. Βλέπουν τους άλλους που τρώνε…
Στις μπασκέτες τα καλάθια δίνουν και παίρνουν, από τους μαθητές κυρίως των μεγάλων τάξεων. Συμμετέχουν και καθηγητές, με φαβορί εδώ στον αγώνα, τον καθηγητή των Γαλλικών, τον κύριο Μιχαηλίδη. Το ίδιο και στο βόλεϊ. Εδώ, πρωταγωνιστεί η καθηγήτρια της γυμναστικής, η κυρία Τριψιάνη. Με τη βραχνή φωνή της, φωνάζει, δίνει συμβουλές, χτυπιέται στον αγώνα με τα λάθη των άλλων, αλλά …κανένας δεν την ακούει. Ώσπου αναγκάζεται να αποχωρήσει «εις ένδειξιν διαμαρτυρίας», κρατώντας την πράσινη φόρμα στα χέρια της. Έχασε η ομάδα της και όλα της φταίνε.
Όμως, δεν αθλούνται όλοι, κατά το «νους υγιής..». Αντ’ αυτού κάποιοι από τους συμμαθητές, πίσω από τους τοίχους και τα δέντρα, προτιμούν να μελετήσουν το μάθημα της επόμενης ώρας. Έτσι, άλλοι απ’ αυτούς διαβάζουν νοερά, κοιτώντας αμήχανα τον ουρανό και τη γη και άλλοι φωναχτά, σαν ηθοποιοί που μαθαίνουν τον ρόλο τους, κουνώντας χέρια και πόδια, ίσως για καλύτερη απομνημόνευση. Κάποιοι άλλοι, «κάργα ερωτευμένοι», πιάνουν τρυφερή κουβέντα με το… «αμόρε». Προς Θεού πάντα σε ασφαλή ορατή απόσταση από αυτό, μην γίνουν αντιληπτοί από τους καθηγητές. Οι καρδιές τους όμως είναι πολύ κοντά…; Και άλλοι, με χίλιες μύριες προφυλάξεις για τον ίδιο λόγο, τραβάνε καμιά τζούρα να ξεχαρμανιάσουν, πίσω στα αποχωρητήρια, προσποιούμενοι σωματική τους ανάγκη. Οι φουκαριάρηδες, κρύβονται πίσω από το δάκτυλό τους..! Δεν υπολογίζουν τον καπνό που βγαίνει ντουμάνι από τα παράθυρα. Και τέλος, οι πιο καλοί, μόνο κάθονται. Πολύ ήρεμοι και υπομονετικοί, αράζουν στην αίθουσα και με τις πόρτες και τα παράθυρα ανοιχτά, περιμένουν να ξαναχτυπήσει το κουδούνι, για το μάθημα της δεύτερης ώρας! Θεέ μου! Σ’ αυτό το Γυμνάσιο, ο καθένας με τον νταλκά του, τα χόμπι του, τις ιδιοτροπίες και τις αδυναμίες του!
Στη δεύτερη ώρα, τα δύσκολα συνεχίζονται. Κάπου ακούστηκε έξω κατά το διάλειμμα, ότι από τον καθηγητή της φυσικής τον κύριο Τσιροδήμο, θα μπει έκτακτο γραπτό διαγώνισμα!
-Καλά δεν ντρέπεται, είναι σοβαρά πράγματα αυτά, λένε μερικοί. Σήμερα; Δευτεριάτικα! Χάθηκαν οι άλλες μέρες; Και δωστου τα σχόλια …επί σχολίων! Μέχρι και κατάρες ακούγονται από κάποιους… κακούληδες, αδιάβαστους!
Η ώρα όμως περνάει και το κουδούνι ξαναχτυπάει. Μέσα στην τάξη, που μπορεί να γίνει η γραπτή εξέταση, οι μαθητές μπαίνουν με αγωνία. Τι θα γίνει στην ώρα αυτή; Θα μπει διαγώνισμα; Τυχεροί οι διαβασμένοι. Οι αδιάβαστοι όμως! Αυτοί τι θα γράψουν; Τα διαγώνισμα είναι «κεραυνός εν αιθρία». Δεν προφταίνουν να ετοιμάσουν, ούτε τουλάχιστον «τα σκονάκια». Έλα μωρέ σκέφτονται. Κάτι θα γράψουμε, κάτι θα σκεφτούμε. Στην ανάγκη θα κλέψουμε από τα βιβλία!
Τελικά ο καθηγητής μπαίνει στην τάξη. Όλοι τον κοιτάνε στα μάτια και δεν βγάζουν μιλιά. Λες και ήπιαν το αμίλητο νερό. Αυτός όμως δεν κοιτάει κανέναν. Μόνο ψάχνει-ψάχνει μέσα στην τσάντα του. Νεκρική σιγή. Σποραδικά μόνο, ακούγεται κάποιος φτιαχτός ξερόβηχας, κυρίως από τους αδιάβαστους. Και, μόλις ο καθηγητής βρίσκει αυτό που θέλει, δηλαδή τα θέματα του διαγωνίσματος, όλοι μένουν «στήλες άλατος» όταν ακούνε:
-Βγάλτε αμέσως μια κόλλα χαρτί, θα γράψουμε διαγώνισμα!
Στο άκουσμα επικρατεί πανδαιμόνιο. Τα «όχι» που βγάζουν τα στόματα, οι κόλλες που σχίζονται από τα τετράδια, οι τσάντες που ψάχνονται, τα βιβλία που μπαίνουν στο κατάλληλο σημείο για αντιγραφή, όλα δημιουργούν έναν παράξενο θόρυβο και φτιάχνουν μια ατμόσφαιρα, ίδια με εκείνη του εκτελεστικού αποσπάσματος. Εύκολα ή δύσκολα τα θέματα! Κανένας δεν ξέρει, μέχρι που δίνονται και κάποιοι ανακουφίζονται. Οι διαβασμένοι γράφουν-γράφουν, χωρίς να τελειώνουν. Οι αδιάβαστοι; Αυτοί, πίσω από τις πλάτες των συμμαθητών τους και κάτω από τα θρανία, περιπλανούνται σαν φαντάσματα του Κάτω Κόσμου και ψάχνουν-ψάχνουν τις σελίδες των βιβλίων τους, προκειμένου να «κλέψουν». Τα μάτια τους δεκατέσσερα. Τα μισά απ’ αυτά βλέπουν μπροστά για την «παρανομία». Τα άλλα μισά είναι στραμμένα προς την έδρα που είναι ο καθηγητής. Αν τους πιάσει καήκανε! Θα τους πάρει το γραπτό και θα τους μηδενίσει. Ύστερα είναι και το ρεζίλεμα…! Πού θα πάνε να βρούνε τρύπα να κρυφτούν;
Παρά ταύτα όμως, κάποιοι αετονύχηδες και ταλαντούχοι στο είδος, το διακινδυνεύουν. Αντιγράφουν, παρά το άγρυπνο μάτι του «βούδα» καθηγητή, που κάθεται στην έδρα και κάνει πως βλέπει έξω από το παράθυρο. Όμως, δεν είναι όλοι επαγγελματίες στο είδος! Υπάρχουν και οι ερασιτέχνες, οι αδέξιοι σε τέτοια άλματα. Αυτοί, δυστυχώς πέφτουν «βορά» στα μάτια του. Τους αφαιρείται το χαρτί και «πυξ-λαξ» πετάγονται έξω από την τάξη. Τι να κάνουμε, ας πρόσεχαν!
Αλλά να! Πάλι χτυπάει το κουδούνι για το δεύτερο διάλειμμα. Μαζί και το διαγώνισμα τελειώνει. Ο καθένας που βγαίνει έξω, παραδίδει την κόλλα του στον καθηγητή. Και αυτός που έγραψε και αυτός που δεν έγραψε. Ομως δεν βαριέσαι; Όλοι πρέπει να είναι αισιόδοξοι! Για όλους έχει ο Θεός! Πού θα πάει όμως; Στραβά-κουτσά θα περάσουν και σήμερα οι υπόλοιπες ώρες, όσο δύσκολες και αν είναι!
Το κουδούνισμα για το διάλειμμα, συνεχίζει στ’ αυτιά μου και εγώ απορώ, μήπως κόλλησε ο διακόπτης ή ο επιστάτης το κάνει επίτηδες, αστειευόμενος με τον πόνο των μαθητών. Ώσπου στο τέλος διαπιστώνω, ότι δεν είναι το κουδούνι του Γυμνασίου, αλλά το κουδούνι από το ξυπνητήρι του σπιτιού, που με καλεί να σηκωθώ πρωί-πρωί, για να πάω στο γραφείο μου.
Το Γυμνάσιο, αυτός ο «εφιάλτης» των μαθητικών μου χρόνων, ωστόσο όμως σήμερα τόσο νοσταλγικός, ήταν στον ύπνο και στο όνειρό μου! Κρίμα! Τέτοια όνειρα, ας μη τέλειωναν ποτέ!

Τρύφων Ούρδας


16-3-2015

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΜΑΧΩΝ


Στα πλαίσια του εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας δασοπονίας , όπως έχει καθιερωθεί η 21η Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη, εκδήλωση-ομιλία περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην αίθουσα εκδηλώσεων του δημοτικού σχολείου Προμάχων.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο διευθυντής του δημοτικού σχολείου κύριος Γιώργος Λιούγκας, το σύνολο του διδακτικού προσωπικού και οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου.
Κλιμάκιο του δασαρχείου Αριδαίας, αποτελούμενο από την δασολόγο κυρία Αγγελική Νάτσιου και τους δασοφύλακες Χρήστο Καραπάνο και Χρήστο Βαρελά, εισήγαγαν στο θέμα της δασοπονίας τους αυριανούς ενεργούς πολίτες και πρόσθεσαν ένα μικρό λιθαράκι στο οικοδόμημα της διαπαιδαγώγησής τους.

Η έξυπνα στημένη ομιλία της κυρίας Νάτσιου, αποτελούνταν από σύγχρονο οπτικοακουστικό υλικό(power point), και δομημένη με όμορφη διαλεκτική μέθοδο ερωταπαντήσεων, παρουσίασε τρεις μεγάλες ενότητες. Τη δασοπονία, τη λύσσα των ζώων  και την υιοθεσία δέντρων.
Ευχάριστη έκπληξη προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον των παιδιών, η καθολική συμμετοχή τους στη συζήτηση και οι γνώσεις που διέθεταν για το θέμα.
Η όλη εκδήλωση έκλεισε με τη δωρεά-υιοθεσία  ενός δέντρου σε κάθε μαθητή με απώτερο στόχο να κάνει τα παιδιά να αγαπήσουν και να νοιαστούν έμπρακτα το δάσος και τη φύση γενικότερα.

Αξιόλογη κίνηση και άξιος συγχαρητηρίων ο εμπνευστής της ιδέας καθώς και τα στελέχη που την υλοποίησαν.


















ΑΡΑΓΕ ΙΣΧΥΕΙ Ο ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΑΝΘΙΜΟ;



Άραγε ισχύει ο αντιρατσιστικός νόμος για Μητροπολίτες;   Αυτές τις ημέρες, με την παγκόσμια ημέρα κατά του bullying, όλοι προσπαθούμε να δώσουμε το μήνυμα πως δεν πρέπει να στοχοποιούμε όποιον είναι διαφορετικός.

Από τον ΑΡΗ ΔΗΜΟΚΙΔΗ 

    Διεθνώς οι αυτοκτονίες ομοφυλόφιλων (εφήβων κυρίως) λαμβάνουν όλο και μεγαλύτερη δημοσιότητα - πρόκειται συνήθως για παιδιά που είτε τα πείραζαν είτε δεν άντεξαν να ζουν με τις ενοχές ότι (δήθεν) κάνουν μια φριχτή αμαρτία.

    Και αυτές τις μέρες, τόσο κοντά στην παγκόσμια ημέρα εναντίον του bullying κι ενώ όλη η Ελλάδα γίνεται μια γροθιά εναντίον αυτών που στοχοποιούν (για οποιονδήποτε λόγο) ανθρώπους, έρχεται ο Μητροπολίτης Άνθιμος να προσθέσει τύψεις σε ανθρώπους, να δυσκολέψει τους γονείς να αποδεχτούν τα παιδιά τους, να δώσει πάτημα σε bullies να μισήσουν τους διαφορετικούς απ' αυτούς.

    Μιλώντας στον Γρηγόρη Αρναούτογλου και στον Αντ1, διάλεξε αυτό το timing για να ισχυριστεί ότι η ομοφυλοφιλία είναι "θανάσιμο αμάρτημα":   «Αυτό για την πίστη μας, αγιογραφικά, είναι θανάσιμο αμάρτημα. Είναι γραμμένο στην Αγία Γραφή, δεν χωράει κουβέντα».
 Ο Γρηγόρης Αρναούτογλου ρώτησε: «Δεν υπάρχουν ομοφυλόφιλοι στην Εκκλησία;» και ο Μητροπολίτης Άνθιμος απάντησε: «Αυτό είναι άλλο. Και κλέφτες υπάρχουν. Δεν είναι απόρριψη. Εσάς σας αρέσει ακόμη και να γίνεται γάμος μεταξύ αντρών και μεταξύ γυναικών;» 

*** Αλήθεια, τι μήνυμα δίνει ο Μητροπολίτης σε όσα παιδιά μπορεί να είναι γκέι και σκέφτονται να βάλουν τέλος στη ζωή τους; Που αντί για υποστήριξη βλέπουν ακόμα και έναν "θρησκευτικό ηγέτη της αγάπης" να τους μιλά για θανάσιμα αμαρτήματα;    «Είναι θανάσιμο αμάρτημα. Είναι γραμμένο στην Αγία Γραφή, δεν χωράει κουβέντα», είπε.

    Για μισό λεπτό. 

Είναι στις 10 εντολές; Το είπε ο Χριστός; 
  Όχι! Είναι σε ένα βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης στο Λευϊτικό. (Με το όνομα Λευϊτικό, ή Λευϊτικόν, φέρεται το 3o βιβλίο της Πεντατεύχου και ταυτόχρονα το 3ο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης.) Στο ίδιο βιβλίο που "καταδικάζεται" η ομοφυλοφιλία καταδικάζεται και το να τρως χοιρινό, να τρως θαλασσινά, να φοράς μικτά υφάσματα, να ξυρίζεσαι. 


Με άλλα λόγια υπάρχει μία αναφορά σε ένα από κάθε άποψη περίεργο βιβλίο που γράφτηκε πριν περπατήσει ο Ιησούς στη Γη, σ' ένα απαξιωμένο βιβλίο με ένα σωρό παράξενες απόψεις τις οποίες ΚΑΝΕΝΑΣ -πιθανότατα ούτε οι ίδιοι οι Μητροπολίτες- δεν τηρεί. Πιστοί χριστιανοί ξυρίζονται, τρώνε ό,τι θέλουν, ντύνονται κανονικά.

    «Είναι γραμμένο στην Αγία Γραφή, δεν χωράει κουβέντα.»   Κι όμως χωράει.   Αν κάποιος προτιμά να απομονώσει μια ατάκα απ' το απαξιωμένο Λευϊτικό, αντί να ακούσει τα διδάγματα του Ιησού, που όχι μόνο δεν καταδίκασε κάποιον λόγω του σεξουαλικού του προσανατολισμού αλλά τόνισε πως δεν πρέπει να φοβερίζουμε τους άλλους, και αντέδρασε έντονα όταν είδε να εξευτελίζονται οι αδύναμοι, τότε ας φτιάξει τη δική του θρησκεία.

Ο Ιησούς, όπως παρουσιάζεται στην Καινή Διαθήκη, ήταν ίσως ο πρώτος θρησκευτικός ηγέτης που μίλησε ενάντια στο bullying. Ο πρώτος που δίδαξε τη σημασία της αγάπης για όλους, που προσπάθησε να σώσει ανθρώπους αντί να τους στείλει στην Κόλαση.

    Ο Μητροπολίτης Άνθιμος μεταφέρει τις αμφιλεγόμενες απόψεις του στους πιστούς τους, δίνοντάς τους άθελά του το δικαίωμα να θεωρούν κολασμένους και σατανικούς συνανθρώπους μας. Μερικοί απ' τους οπαδούς του πιθανότατα (θα) κάνουν bullying σε γκέι και μη άτομα βασισμένοι στα λόγια του.

    Ο αντιρατσιστικός νόμος δημιουργήθηκε για να σκεφτόμαστε δυο φορές πριν μιλήσουμε, πριν καταδικάσουμε και πριν εξευτελίσουμε ανθρώπους για την ταυτότητά τους. Θα τον χρησιμοποιήσει η δικαιοσύνη; 



Πηγή: www.lifo.gr

3D ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΑΦΗΝΕΙ ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΤΟΜΑΤΑ

Η νέα τεχνική 3D εκτύπωσης αφήνει στόματα ανοιχτά – Εμπνευσμένη από την ταινία Terminator 2 [βίντεο]

Η ιδέα της τρισδιάστατης εκτύπωσης είναι από μόνη της εντυπωσιακή. Η νέα τεχνική με την οποία επιτυγχάνεται η «γέννηση» των αντικειμένων μέσα από μια απλή μηχανή όμως, είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη.
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από την πρώτη χρήση 3D εκτυπωτή. Τα ολοκαίνουργια αυτά τεχνολογικά προϊόντα βρίσκονται ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο, με την προσοχή των επιστημόνων να είναι στραμμένη πάνω τους. Ως τώρα, τα τρισδιάστατα αντικείμενα δημιουργούνταν μετά από μια σειρά συνεχόμενων επιστρώσεων υλικών. Η νέα τεχνική όμως είναι εντελώς διαφορετική και πολύ πιο εντυπωσιακή.
Εμπνευσμένος από το Terminaror 2 ο νέος εκτυπωτής της Carbon3D, που παρουσιάστηκε κατά την διάρκεια του Ted Conference στο Vancouver, δημιουργεί αντικείμενα μέσα από μια... λίμνη μεταλλικού υγρού. Μάλιστα, οι δημιουργοί του καινούργιου εκτυπωτή παραδέχτηκαν πως η συγκεκριμένη ταινία τους έδωσε την ιδέα για τον τρόπο λειτουργίας του προϊόντος τους.
Σε σκηνή της γνωστής ταινίας, ένα ρομπότ ανέρχεται από μια μεγάλη ποσότητα μεταλλικού υγρού. Με παρόμοιο τρόπο, τα αντικείμενα βγαίνουν από την «λίμνη» που βρίσκεται στο κάτω μέρος του εκτυπωτή. Λειτουργεί με έναν εντελώς πρωτοποριακή μέθοδο, σε σχέση με τα γνωστά ως τώρα δεδομένα.
Εχοντας την ικανότητα να διαχειριστεί κατάλληλα το οξυγόνο και το φως, μπορεί να μετατρέψει το υγρό υλικό σε στερεό, δίνοντας του παράλληλα το σχήμα που του έχει ζητηθεί. Η τεχνική αυτή υπολογίζεται πως είναι 25 με 100 φορές πιο γρήγορη από τις συνηθισμένες. Εκτός αυτού όμως, φαίνεται πως είναι και πιο αποτελεσματική καθώς δημιουργεί πιο στέρεα υλικά σε σύγκριση με τις τωρινές μεθόδους που δημιουργούν επιστρώσεις.
Οπως εξήγηθηκε κατά την παρουσίαση του Carbon3D, ο νέος εκτυπωτής μπορεί να παράξει αντικείμενα όπως εξαρτήματα αυτοκινήτου, ιατρικά προϊόντα αλλά και παπούτσια. Οι επιστήμονες ευελπιστούν ότι μελλοντικά ο συγκεκριμένος εκτυπωτής θα συμβάλει σημαντικά στην ιατρική. Για παράδειγμα, θα μπορεί να τυπωθεί ένα δόντι ενώ ο ασθενής βρίσκεται στον οδοντίατρο.
Η Carbon3D υπολογίζει πως θα βγάλει το καινούργιο της προϊόν στην αγορά μέσα σε έναν χρόνο.





ΣΚΟΤΕΙΝΙΑΖΕΙ Ο ΗΛΙΟΣ - ΝΕΕΣ ΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ NASA ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΑΝΗΣΥΧΙΑ

Σκοτεινιάζει ο ήλιος: Νέες λήψεις από τη NASA προκαλούν ανησυχία [εικόνες]
Ανησυχητικές παρατηρήσεις έκαναν οι ερευνητές της NASA, αφού πρόσφατα ανακάλυψαν δύο γιγάντιες τρύπες στο μητρικό μας άστρο, που καλύπτουν σχεδόν το 10% της επιφάνειας του.
Πρόκειται για δύο στεφανιαίες τρύπες, η μεγαλύτερη από τις δύο βρίσκεται στο νότιο άκρο του ήλιου και καλύπτει το 6% με 8% της επιφάνειας του, ενώ η δεύτερη περίπου το 0,15%.
«Οι στεφανιαίες οπές είναι περιοχές με μικρότερη πυκνότητα και θερμοκρασία από την εξωτερική ατμόσφαιρα του ήλιου, που είναι γνωστή ως στέμμα και αποτελούν πηγή των ισχυρών ανέμων ηλιακών σωματιδίων που περιβάλλουν τη Γη» εξηγεί η NASA.
Στεφανιαίες οπές για πρώτη φορά παρουσιάστηκαν από αστροναύτες στον διαστημικό σταθμό Skylab στο διοικητικό συμβούλιο της NASA το 1973 και το 1974.
Μάλιστα όπως εξηγούν οι ερευνητές, μπορεί να είναι ορατές για μεγάλο χρονικό διάστημα, αν και η ακριβής μορφή αλλάζει όλη την ώρα.
Ενώ δεν είναι ακόμα σαφές τι προκαλεί τις στεφανιαίες τρύπες, γνωρίζουμε ότι σχετίζονται με περιοχές στον ήλιο, όπου τα μαγνητικά πεδία ανεβαίνουν πάνω και μακριά, φεύγουν στο διάστημα χωρίς να επιστρέψουν στην επιφάνεια, όπως συμβαίνει κανονικά.
Το υλικό που ρέει συνεχώς προς τα έξω ονομάζεται ηλιακός άνεμος, που συνήθως φτάνει τα 400 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο. Όταν όμως υπάρχει στεφανιαία τρύπα, η ταχύτητα του ανέμου μπορεί να διπλασιαστεί σε περίπου 800 χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο.


Πηγή: r http://www.iefimerida.gr

ΠΟΣΟ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI /ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΙΟΣ
Ποσοστό 83% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα Workmonitor της Randstad, πιστεύουν ότι για να συνταξιοδοτηθούν θα χρειαστεί να δουλέψουν περισσότερα χρόνια από όσα δουλεύουν σήμερα.
Η έρευνα διεξάγεται σε 33 χώρες σε όλο τον κόσμο. Σε παγκόσμιο επίπεδο το ποσοστό αυτό εμφανίζεται χαμηλότερο.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η αύξηση της ηλικίας συνταξιοδότησης επηρεάζει άμεσα και το ποσό που αποταμιεύεται για τις συντάξεις, αφού υπολογίζεται ότι ένας εργαζόμενος θα πρέπει να αποταμιεύει μέχρι και το 40% του τρέχοντος μισθού του για να μπορεί να λάβει στο μέλλον μια ικανοποιητική σύνταξη.
Ωστόσο, δεδομένης της κατάστασης της χώρας, το 83% των Ελλήνων δηλώνουν ότι δεν είναι σε θέση να αποταμιεύουν περισσότερο από το 5-10% του εισοδήματός τους για τη σύνταξή τους, ενώ το 45% των Ελλήνων εργαζομένων δήλωσαν ότι η αποταμίευση για τη συνταξιοδότηση πέρα από υποχρέωση του εργοδότη τους, αποτελεί και δική τους υποχρέωση.
Σε παγκόσμιο επίπεδο και δεδομένης της αύξησης της ηλικίας συνταξιοδότησης, ο αριθμός των εργαζομένων ηλικίας άνω των 55 ετών, έχει αυξηθεί κατά πολύ.
Στην Ελλάδα, μόλις ποσοστό 27% των εργοδοτών ακολουθούν μια συγκεκριμένη στρατηγική για την προσέλκυση και διατήρηση εργαζομένων ηλικίας μεγαλύτερης των 55 ετών. Το 64% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα δήλωσαν ότι οι εργαζόμενοι ηλικίας 55 ετών και άνω θα πρέπει να εργάζονται ίδιες ώρες με τις νεότερες γενιές, ενώ ποσοστό 43% δήλωσαν ότι οι εργαζόμενοι αυτής της ηλικιακής κλίμακας είναι λιγότερο παραγωγικοί από ότι οι εργαζόμενοι μικρότερης ηλικίας (κάτω των 35 ετών). Επίσης, ποσοστό 40% φαίνεται πως πιστεύουν ότι οι εργαζόμενοι 55+ παίρνουν περισσότερες άδειες ασθενείας από τους νεότερους συναδέλφους τους.
Η αύξηση της ηλικίας συνταξιοδότησης επηρεάζει και την απασχολησιμότητα. Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων, που αγγίζει το 95%, δήλωσαν υπέρ της δια βίου μάθησης ανεξαρτήτου ηλικίας, πράγμα που συμπίπτει με το αντίστοιχο ποσοστό σε παγκόσμιο επίπεδο (93% των ερωτηθέντων). Ποσοστό 91% πιστεύουν ότι θα πρέπει να γίνεται μια ανανέωση στις ικανότητές τους ανά 5 χρόνια, για να βελτιώσουν την απασχολησιμότητά τους.
Αντίθετα, ποσοστό 70% πιστεύουν ότι οι ήδη αποκτηθείσες δεξιότητες είναι αρκετές για να τους ακολουθήσουν σε όλη τη διάρκεια της καριέρας τους. Τέλος, το 76% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα, δήλωσαν ότι είναι πιο δύσκολο για τους εργαζόμενους ηλικίας άνω των 55 ετών να αποκτήσουν νέες δεξιότητες.


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΑ

Κατασκευασμένο το βίντεο Βαρουφάκη με τη χειρονομία -Καρέ-καρέ πώς το έφτιαξε ομάδα Γερμανών [βίντεο]

Μετά τον απίστευτο σάλο που προκλήθηκε ο... ένοχος αποφάσισε να αποκαλυφθεί.
Οι συντελεστές του γερμανικού σατιρικού σόου του ZDF, Neo Magazin Royale, παραδέχονται ότι εκείνοι έκαναν το μοντάζ με την επίμαχη άσεμνη χειρονομία που φέρεται να έκανε ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης προς τη Γερμανία. Και αποκαλύπτουν και καρέ-καρέ πώς το έκαναν.
Το επίμαχο βίντεο
Το κανάλι ARD στην εκπομπή του Γκίντερ Γιάουχ έπαιξε το βίντεο με τον Βαρουφάκη που εμφανίζεται να λέει ότι  η Ελλάδα θα έπρεπε να ανακοινώσει τη χρεοκοπία τον Ιανουάριο του 2010 και στη συνέχεια «να δείξει το δάχτυλο» στη Γερμανία και να της πει ότι τώρα αντιμετώπισε εσύ το πρόβλημα. Στο σημείο που μιλά για τη Γερμανία, στο βίντεο που προκάλεσε σάλο και έντονη διαμάχη του παρουσιαστή με τον Γιάνη Βαρουφάκη, ο Ελληνας υπουργός Οικονομικών εμφανίζεται να κάνει την επίμαχη, άσεμνη κίνηση.
Οι συντελεστές του σατιρικού σόου αποκαλύπτουν τι συνέβη
Την Τετάρτη οι συντελεστές του σατιρικού σόου, εξήγησαν τι συνέβη. Τον περασμένο Φεβρουάριο, όπως υποστηρίζουν στο βίντεο, έψαχναν  πλάνα του Γιάνη Βαρουφάκη. Δεν μπορουσαν όμως να βρουν άλλα πέραν αυτών από την ομιλία που είχε κάνει στο Ζάγκρεμπ το 2012 ο νυν υπουργός Οικονομικών, τότε καθηγητής πανεπιστημίου.
Οπως οι ίδιοι υποστηρίζουν, επειδή ήθελαν να κάνουν... πάταγο με το βίντεοκλίπ, πείραξαν την επίμαχη σκηνή προκειμένου ο Γιάνης Βαρουφάκης να εμφανίζεται να κάνει την άσεμνη χειρονομία προς τη Γερμανία. Οπως φαίνεται και στο βίντεο για να το πετύχουν χρησιμοποίησαν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και τον σωσία του ΥΠΟΙΚ που εμφανίζεται και στο βίντεοκλιπ.
Στο τέλος του βίντεο-αποκάλυψη, μάλιστα, εξηγούν ότι το έκαναν για να παγιδεύσουν τον παρουσιαστή του ARD και να τονίσουν για άλλη μια φορά το πάθος των Γερμανών κατά όσων επιτίθενται στην πατρίδα τους.
Πώς έφτιαξαν τα βίντεο:




ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ "ΛΑΕΚ 1-25" ΤΟΥ ΣΕΕΒ Ν. ΠΕΛΛΑΣ


Εδεσσα 19-3-2015

Ολοκληρώθηκε το σεμινάριο ΛΑΕΚ 1-25 που οργάνωσε το σωματείο εμπόρων επαγγελματιών και βιοτεχνιών Ν. Πέλλας με τίτλο  TO MARKETING ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ Τ Ε Χ Ν Ο Λ Ο Γ Ι Ω Ν ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. 
Μέσα από το πρόγραμμα κατάρτισης 40 ωρών οι καταρτιζομενοι βελτιώσαν τις γνώσεις τους στις βασικές αρχές του μάρκετινγκ ,στην έρευνα αναγκών του καταναλωτή , στην τιμολογιακή πολιτική ,στις τεχνικές πωλησεων ,στις ηλεκτρονικές πωλήσεις και στην κατάρτιση ενός σχεδίου μάρκετινγκ .
Το σεμινάριο παρακολούθησαν εργαζόμενοι από τις επιχειρήσεις των  μελών του σωματείου μας . 
Οι καταρτήσεις συνεχίζονται , για περισσότερες πληροφορίες στα γραφεία μας   Πέλλης 11 καθημερινά από τις  11.00 – 13.00 μ.μ.  και στο τηλέφωνο 2381027367.

                                                                                 Το Δ.Σ.
                                  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                          ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ




                                ΓΑΛΑΝΟΣ ΠΕΤΡΟΣ                                                     ΚΑΡΤΑ ΧΡΥΣΗ







"ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΘΕΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΛΑ" - ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΗΦΑΚΗΣ



Γιάννης Σηφάκης στη Βουλή :
Η κατασκευή της κάθετης στην Εγνατία Οδό από την Πέλλα είναι σοβαρό θέμα δημοκρατίας και ισοπολιτείας
Να αρθεί σταδιακά η συγκοινωνιακή απομόνωση της Πέλλας

Με παρέμβαση του στην Βουλή στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, παρόντος του Υπουργού Ανάπτυξης …. κ. Σταθάκη Γιώργου, ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Πέλλας Γιάννης Σηφάκης έθεσε το θέμα της καθέτου προς την Εγνατία Οδό από την Πέλλα, δηλαδή του οδικού τμήματος Σεβαστειανά- Νάουσα- Μέση Ημαθίας. Η συζήτηση αφορούσε τις συμβάσεις λειτουργίας και συντήρησης της Εγνατίας οδού και των καθέτων με την παρουσία πλή του Υπουργού και της Διοίκησης της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.
Στην απάντηση του ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι σταδιακά με τα έσοδα από τα διόδια, που θα αναπροσαρμοστούν για να μειώσουν την επιβάρυνση των πολιτών και θα μετατραπούν σε ηλεκτρονικά και αναλογικά, καθώς και από άλλα χρηματοδοτικά εργαλείας ( Νέο ΕΣΠΑ κλπ) θα ολοκληρωθόύν οι κάθετοι άξονες που έχουν ξεκινήσει και θα προγραμματιστούν και άλλοι αναγκαίοι που ακόμη είναι σε μελετητικό επίπεδο.   
Η παρέμβαση  του Γιάννης Σηφάκη είναι η ακόλουθη:
Συζητώντας για την Εγνατία Οδό και τις καθέτους της δεν μπορώ να μην εκφράσω το παράπονο, αν όχι την αγανάκτηση, των πολιτών της Πέλλας γιατί είναι η μόνη Περιφερειακή Ενότητα της Κεντρικής Μακεδονίας χωρίς καλή και ασφαλή πρόσβαση στην Εγνατία Οδό, χωρίς κάθετο άξονα στην Εγνατία. Και αυτό παρότι η χάραξη της αρχαίας Εγνατίας διέσχιζε την Πέλλα από την μια μεριά της ως την άλλη. Το γεγονός αυτό έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ένταση του αναπτυξιακού ελλείμματος της σε συνδυασμό με την ουσιαστική απομόνωση της από όλους τους συγκοινωνιακούς άξονες. Δεν έχει ολοκληρωθεί η Εθνική Οδός Χαλκηδώνας- Όρια Ν. Φλώρινας ( υπολείπονται 3 τμήματα), δεν υπάρχει προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση της Πέλλας με την Θεσσαλονίκη μέσω Γιαννιτσών, ούτε έξοδος της Πέλλας προς τον Βορρά ( τουλάχιστον με βελτίωση των γεωμετρικών στοιχείων των οδικών αξόνων προς τα υπάρχοντα τελωνεία από διπλανές Περιφερειακές Ενότητες). 
Όσον αφορά την μελέτη της κάθετης προς την Εγνατία το τμήμα Σεβαστειανά- Α/Κ Νάουσας- Νάουσα έχει μελετητική ωριμότητα αλλά το τμήμα Νάουσα- Μέση Ημαθίας- Α/Κ Εγνατίας δεν έχει ακόμη μελέτη. 
Κε Υπουργέ, πιστεύω ότι μετά την επιτυχή , ελπίζουμε, έκβαση της σκληρής διαπραγμάτευσης που κάνει η κυβέρνηση με τους δανειστές, όταν ξεκινήσει η ανάπτυξη, ο κάθετος αυτός άξονας είναι έργο πρώτης προτεραιότητας και για την ασφαλή και γρήγορη μεταφορά των δυναμικών αγροτικών προϊόντων της Πέλλας ( που συμβάλλουν σημαντικά στο εξαγωγικό εμπόριο της χώρας) αλλά και των πολιτών αποκαθιστώντας έτσι στους πολίτες της Πέλλας της αίσθηση δικαιοσύνης και ισοπολιτείας. 
Η κάθετη αυτή οδός είναι ζωτικής σημασίας για την Πέλλα καθόσον από επίσημα στατιστικά στοιχεία προκύπτει ότι σε όποια Περιφερειακή Ενότητα δεν υφίσταται εύκολη πρόσβαση προς την Εγνατία Οδό διευρύνεται σημαντικά το αναπτυξιακό της έλλειμμα.      

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΕΛΛΑΣ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΙΛΕΛΕΡ



ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ  Ν.ΠΕΛΛΑΣ

   Στο μεγάλο συλλαλητήριο στο Κιλελέρ έδωσε το δικό της παρόν    και η Συντονιστική Επιτροπή Αγροτικών Συλλόγων Πέλλας 

     Με την μαζική συμμετοχή αγροτών από ολόκληρη τη χώρα, εργαζομένων, αλλά και νεολαίας, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή, το μεγάλο συλλαλητήριο στο Κιλελέρ, που διοργανώθηκε από την Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων.
      Στο συλλαλητήριο το δικό της δυναμικό παρόν έδωσε για μια ακόμη χρονιά και η Συντονιστική Επιτροπή Αγροτικών Συλλόγων Πέλλας. Συμμετείχαν σ’αυτό αντιπροσωπείες από δεκάδες Ομοσπονδίες Αγρ.Συλλόγων, Πρωτοβάθμιους Αγροτικούς Συλλόγους, Συντονιστικές Επιτροπές Αγωνιστικών Μπλόκων, όπως επίσης και πολλά Σωματεία εργαζομένων, αυτοαπασχολούμενων, γυναικών, σπουδαστών κύρια από τη Θεσσαλία.
      Παραβρέθηκε αντιπροσωπεία της ΚΕ του ΚΚΕ με επικεφαλής την Ελένη Μπέλλου, μέλος του ΠΓ. Επίσης παραβρέθηκαν οι βουλευτές του ΚΚΕ  Γιώργος Λαμπρούλης και Νίκος Μωραΐτης. 
      Κατά την διάρκεια της συγκέντρωσης έγιναν ομιλίες, ενώ υπήρχε και καλλιτεχνικό πρόγραμμα από μουσικά συγκροτήματα της περιοχής. 
      Στο χώρο δέσποζαν τα πανό των διαφόρων Αγρ.Συλλόγων & Φορέων που συμμετείχαν, όπως της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας με το σύνθημα «Εργατιά - Αγροτιά, μια φωνή και μια γροθιά», άλλα πανό με συνθήματα : «Το εμπάργκο της Ρωσίας δεν θα το πληρώσουν οι αγρότες», «Όχι στη νέα ΚΑΠ που μας ξεκληρίζει», «ΕΛΓΑ κρατικός - Κάλυψη ζημιών 100%». Επίσης ξεχώρισαν τα πανό του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών, που έγραφε «Τιμάμε τα 105 χρόνια από το Κιλελέρ, διδασκόμαστε από την ιστορία» και του ΕΚ Λάρισας που ανέφερε «Κοινή πάλη εργατών - αγροτών ενάντια στην πολιτική της ΕΕ - κυβερνήσεων - κεφαλαίου». Επίσης της Συντονιστικής Επιτροπής Αγροτικών Συλλόγων Πέλλας «Κάτω τα χέρια από τους αγρότες - Όχι στο ξεκλήρισμα της μικρομεσαίας αγροτιάς», κ.α.
     Το αγροτικό συλλαλητήριο του Κιλελέρ χαιρέτισε από το ΠΑΜΕ ο πρόεδρος του ΕΚ Λάρισας Τάσος Τσιαπλές σημειώνοντας ανάμεσα σε άλλα : «…τα προηγούμενα χρόνια οι ταξικές οργανώσεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ βρεθήκαμε σε κοινούς αγώνες με τις δυνάμεις της μικρομεσαίας αγροτιάς που συσπειρώνονται στην ΠΑΣΥ. Σήμερα δεν φτάνει η κοινή δράση. Χρειάζεται να οικοδομήσουμε σε πιο στέρεες βάσεις τη συμμαχία μας, με κοινό πλαίσιο αιτημάτων και γραμμή πάλης ενάντια στα μονοπώλια, την ΕΕ, τις κυβερνήσεις και τα κόμματα τους. Για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το ίδιο το χέρι που κλέβει τον πλούτο που εμείς παράγουμε και αντί να ικανοποιούμε τις σύγχρονες ανάγκες μας, αυτός ο πλούτος μετατρέπεται σε υπερκέρδος».

     Από μέρους των Κτηνοτρόφων της Πελοποννήσου απεύθυνε χαιρετισμό ο Νίκος Αγγέλου, μέλος της Γραμματείας της ΠΑΣΥ, ο οποίος τόνισε ότι : «οι κτηνοτρόφοι πετάγονται έξω από την παραγωγή, προς όφελος των μεγάλων καπιταλιστικών επιχειρήσεων. Βοηθούν σ’αυτό οι πετσοκομμένες & απλήρωτες εξισωτικές, οι απλήρωτες για μήνες παραγωγές γάλακτος & οι πολύ χαμηλές τιμές από τους γαλακτοβιομήχανους, οι ζημιές από την ευλογιά & τον καταρροϊκό πυρετό, το κόστος των ζωοτροφών, κλπ. Και στην Πελοπόννησο τα βασικά προϊόντα μένουν στα αζήτητα, καθώς η διάθεση των προϊόντων είναι στα χέρια λίγων μονοπωλίων. Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι είναι αναγκαία η πάλη για μια άλλη οικονομία, την οικονομία του λαού», ενώ εμφανίστηκε βέβαιος ότι «το δίκιο θα νικήσει». 

    Η κεντρική ομιλία από τη Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής των Μπλόκων έγινε από τον Βαγγέλη Μπούτα ο οποίος τόνισε : 
    « Από τον τόπο θυσίας των Θεσσαλών κολίγων στέλνουμε μήνυμα συνέχισης του αγώνα. Πριν από 105 χρόνια οι κολίγοι είχαν απέναντι τους τσιφλικάδες που τους είχαν σαν δούλους, να δουλεύουν για να τους πετάνε ένα ξεροκόμματο για να μην πεθάνουν από την πείνα. Στις μέρες μας, η γη που με τόσους αγώνες και πολύ αίμα απέκτησαν οι πρόγονοι μας, «φεύγει» πάλι από την κατοχή αυτών που την καλλιεργούν και περνάει ξανά στην ιδιοκτησία λίγων καπιταλιστών που στήνουν μεγάλες αγροτικές εκμεταλλεύσεις - καπιταλιστικές επιχειρήσεις. 
       Φροντίζει για αυτό η ΚΑΠ της ΕΕ την οποία με συνέπεια και πολύ ζήλο εφαρμόζουν όλες οι αστικές κυβερνήσεις της χώρας μας. Αυτή την καταστροφική ΚΑΠ της ΕΕ παλέψαμε με τους αγώνες μας οι μικρομεσαίοι αγρότες τα τελευταία 35 χρόνια. Είναι πλέον καθαρό. Αν με την οργάνωση της πάλης μας, τη συμμαχία με τα άλλα λαϊκά στρώματα, τον αγώνα μας, δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για να ανατρέψουμε την ΚΑΠ, την καπιταλιστική οργάνωση της αγροτικής παραγωγής, θα σωθούμε. Αν δεν θα καταφέρουμε, θα χαθούμε. Αυτό τον αγώνα σωτηρίας θα τον συνεχίσουμε.
       Ξέρουμε ότι πολλοί και μέσα στον αγροτικό κόσμο περιμένουν, έχουν την ελπίδα ότι με τη νέα κυβέρνηση κάτι καλύτερο μπορεί να έρθει. Όμως εμείς, που ξημεροβραδιαζόμαστε στους δρόμους του αγώνα, τους λέμε: Η ελπίδα για την επιβίωση μας, βρίσκεται στη συνέχιση και την ένταση της αγωνιστικής δράσης. Τους λέμε: Καμία επανάπαυση, καμία αναμονή, γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση έφυγε, αλλά είναι εδώ η ΕΕ, οι τράπεζες, οι βιομήχανοι και οι έμποροι που μας έχουν δέσει χειροπόδαρα. Η νέα κυβέρνηση μπορεί να καλλιεργεί ελπίδες για λύσεις των προβλημάτων, να δίνει υποσχέσεις και ταξίματα, αλλά την ΚΑΠ της ΕΕ δεν την απαρνιέται, θα συνεχίσει να την υλοποιεί και ''όποιον πάρει ο Χάρος''. Εμείς πρέπει να κρίνουμε αυτή την κυβέρνηση όπως και την προηγούμενη, από τις πράξεις της απέναντι σε αυτά που χρειαζόμαστε και όχι από τα παραπλανητικά λόγια».
      Κλείνοντας την ομιλία του ο Βαγγέλης Μπούτας τόνισε, ότι «ο ηρωικός αγώνας των κολίγων της Θεσσαλίας αποτελεί παρακαταθήκη για τους σημερινούς αγώνες της μικρομεσαίας αγροτιάς». 



ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...